divendres, 8 d’agost del 2008

San Francisco

A falta de coses interessants aquesta setmana, us explico el viatge que vam fer en més detall, a veure si us animeu!

A San Francisco vam estar en un hotel molt cèntric al barri dels teatres. El barri feia una mica de por, però de seguida ja arribaves a zones més segures. El cotxe el vam haver de deixar en un pàrquing pagant $25 al dia. És molt difícil aparcar al centre i ens van dir que no era aconsellable aparcar al carrer.

En dos dies i mig vam fer força coses.

Vam anar al barri chino i vam visitar les senyores que posen els famosos paperets dins de les famoses galetes que et donen als restaurants xinesos. És una atracció turística més, però és curiós veure com les enrollen i lo ràpid que les fan.

Vam pujar a la Coit tower. A nosaltres també ens va fer gràcia el nom, però en anglès no té res a veure amb el que tots esteu pensant. Inclús a la tele anuncien una empresa de neteja que es diu COIT i el seu lema és "the largest and most experienced in the world". He buscat el significat i això és el que posa al diccionari: coit = quoits: a game in which flat rings of iron or rope are pitched at a stake, with points awarded for encircling it. Ho deixo a la vostra interpretació.

Des de dalt de la torre es veu una vista molt maca de la badia, Alcatraz i el downtown amb el finantial district, que és el que es veu a la foto de dalt.

El dia següent vam anar al Pier 39, on normalment hi ha les foques i milions de restaurants. Els restaurants encara hi eren, però com que era a l'estiu, de foques només en quedaven dues o tres que es veuen allà al fons. Normalment les plataformes estan plenes.

Des d'aquí vam llogar unes bicis i vam fer tota la ruta fins al Golden Gate. Molt xulo el camí, per mi, molt millor que fer-ho en cotxe. Gairebé tot és pla i no cansa gens. Quan passes el pont arribes a Sausalito, un poble amb pinta bastant europea a l'altre costat de la badia. I des d'allí tornes en ferri amb la bici, passant molt aprop d'Alcatraz i veient la vista de la ciutat des de la badia.

La Marta en bici pel camí del costat de les platges amb el Golden Gate de fons. Vam tenir sort i no hi havia massa boira i el vam poder veure sencer.

Després de l'excursió vam anar caminant fins a Lombardi street. Un carrer molt curiós que sembla impossible, però existeix. I els cotxes hi passen força bé, de fet.

Després de tot l'exercici, l'Anna, la Marta i el Pau ens van convidar a un restaurant italià boníssim. Al barri italià, clar.

I l'últim dia al matí, ja amb el cotxe, ens vam acostar a fer la foto de rigor a Alamo square, vam pujar a twin peaks i vam visitar el Castro (el barri gay).

Alamo square: cases victorianes amb la ciutat i la badia de fons.

Vista de la ciutat des dels Twin peaks.

El Castro.

Segons la wikipedia :), l'armada d'Estats Units va enviar a San Francisco molts homes descartats per ser homosexuals. Molts es van establir a el Castro i així es com va començar la comunitat. A l'estiu del 67, durant "el verano de l'amor" va saltar a la fama com a centre gay. Allà vam esmorzar a "the posh bagel". Moltes botigues del barri són de coses de diseny i bastant pijes.

En tres dies ens va donar temps de fer moltes coses, però segurament hi tornarem un altre cap de setmana. Ens va quedar pendent Alcatraz i perdren's pels carrers de la ciutat i anar a sopar a un bon restaurant que per una vegada a la vida no estigui en un mall!!