dimecres, 20 d’agost del 2008

Vicky Cristina Barcelona

Acabem de tornar de veure la pel·lícula que hem finançat en part tots els catalans i catalanes. No diria que els nostres diners estan ben invertits, però al menys la pel·lícula m'ha agradat. No és de les millors del Woody Allen, no té comparació amb Match Point per exemple, que em va agradar molt, però és millor que les dues últimes que ha fet.

I ens fa propaganda. Molta. Sembla un documental de Barcelona, sobretot al principi. I he de dir que m'ha agafat una mica de nostàlgia veure tots els restaurants, els bars, els carrers,... per cert, que les casotes que surten sí que no semblen de Barcelona. El tio va anar a rodar a Pedralbes sembla, perquè jo no conec ningú que visqui en aquests llocs. I no hi surt ni un pis, tant que em canso jo de dir als d'aquí que a Barcelona la gent no viu en cases... ara no em creuran.

Es veu que algú de Barcelona va trucar al Woody Allen dient que, si volia rodar a la ciutat, li finançaven la peli. I cap allí va anar. També diu que ja li agradava molt d'entrada i bla bla bla, i que la seva familia sempre havia volgut fer vacances a Barcelona, però també que si li haguessin proposat el mateix d'una altra ciutat segurament també hi hauria anat. Total, que mai sabrem si ens estima o no. No trobeu que és cutre haver de pagar per sortir en una pel·lícula?

Els actors molt majos. L'Scarlett molt mona i sensual, com sempre. I l'altra noia, la que fa de Vicky, no la coneixia i m'ha agradat molt. El Bardem fa una mica de latin lover amb el seu accent espanyol parlant en anglès i la Pe ha rebut molt bones crítiques pel seu paper d'ex-dona desequilibrada, però a mi em posa una mica nervioseta la veu que té i els crits que fa, tot i que està divertida.

Jo recomano veure-la subtitulada perquè no se com ho faran per fer que la Johansson parli castellà, però que no entengui el que diu la Penelope Cruz, no sé si m'explico.

I l'última cosa. Això de que vagis a Barcelona, coneguis dues persones i que les dues parlin anglès tant fluid com parlen el Bardem i la Pe, només passa a les pel·lícules.

3 comentaris:

drapdecuina ha dit...

jeje m'ha fet gràcia això de trobar algú que parli en anglés a Barcelona, jejej som uns catetos...
No se si ho saps però aquí (aquí=Barcelona) faran una super presentació a la platja o no se on, amb pantalla gegant... em sembla que serà per les festes de la Mercé.. no ho tinc molt clar.
Bueno, a mi em tranquilitza que t'hagi agradat perquè si a sobre de pagar per sortir a la tele, resulta que la peli és patética, si que farem el pena...

Laia ha dit...

jaja, doncs no ho sabia. Som una mica de pueblu no? amb tanta emoció per aquesta peli? Per aquí tots els no-barcelonins que l'han vist m'han dit que els hi ha agradat tant Barcelona, que que xulo Gaudí,... tot elogis.
Ja veuràs que canta una mica la propaganda a sac que fa.

El Gordo Cabrón ha dit...

woody allen es lo mas. Fins i tot quan no esta al seu nivell. El teclat no m'escriu accents. flipo.

La historia de "barcelona" no es ben be aixi, pero bueno, si fa no fa. Aixo es la consequencia de tenir una gent a l'ajuntament que te per unica preocupacio que barcelona sigui la ciutat del mon amb mes turistes (ho es). si al menys amb les peles que es deixen hi surtissim guanyant en alguna cosa, pero va a ser que no.

A mi el que em mola es el titol. Es com una mica de guasa: al woody li diuen que a veure si casca el nom de la ciutat al titol i en lloc de dir-li a la peli algun titol "natural" tipus "Misterioso asesinato en barcelona" o alguna pollada de l'estil, posa el nom de la ciutat a saco al final i sense venir a cuento. Es com dir-li "Desmontando a Harry Barcelona"