dimarts, 2 de setembre del 2008

Yellowstone

Ahir a la nit vam arribar de Yellowstone. El viatge cap allà va ser una mica accidentat. Vam anar amb avió fins a Denver, Colorado, un dels estats quadrats del mig de US, i des d'allí vam agafar una avioneta petita cap a Jackson hole. Quan vam pujar, l'azafata ens anava comptant i canviant de banda de l'avió... per equilibrar el pes! Vam agafar unes turbulències que mai a la vida. L'assistent deia que eren les més fortes que havien tingut mai. La Mari inclús va vomitar.

Roda de la nostra avioneta, abans d'aterrar i de fer vomitar a mig passatge.

Rètol a l'aeroport de Jackson Hole

Des de Jackson vam llogar un cotxe, un híbrid, que ens sortia només una miqueta més car però el volíem provar (i és més ecològic). Algunes coses ens van agradar, com per exemple que no fa res de soroll, i altres no. El que ens va agradar més és que no gasta gens. Al final vam estalviar en benzina el que havíem pagat de més.

Matrícula del nostre cotxe de lloguer

Un cop al parc, tot genial. Ens ha agradat molt. Té de tot: llac, muntanyes altes, prats, animals i a sobre també geisers. I hem agafat molt bon temps. Tots els dies sol, menys l'últim dia, que van baixar les temperatures en picat fins a 0ºC (ni frío ni calor). No ens va importar perquè era el dia de conduir cap a l'aeroport, així que vam veure nevar des del cotxe el dia 1 de setembre. Molt bonic.

L'Àlex pujant el Mount Washburn, a 3122 m d'alçada, des d'on es veu tot el parc.

Riu Yellowstone

Great fountain geiser

Es poden predir les erupcions de molts dels geisers del parc. N'hi ha alguns que fan erupció cada dues hores i n'hi ha alguns, com el de la foto de dalt, que només entren en erupció dues vegades al dia. Quan arrives has d'anar a veure el ranger de turno i fer-te la ruta per veure el màxim d'erupcions possiles. El Great fountain és un dels millors i més alts. Juntament amb el vapor d'aigua que treuen s'allibera surfur que fa una pudor horrorosa d'ou. Sabeu la olor aquella de quan treus un ou dur de l'olla bullint i el peles? Doncs és aquesta olor augmentada mil vegades.
Morning glory pool. Jacuzzi calentet a uns 80ºC. Els colors són deguts a les bactèries termòfiles que viuen i creixen a les parets de la piscina.

Animals a Yellowstone.

Vam veure mil bisons pasturant i passant tranquilament pel costat del nostre cotxe a la carretera. Elks, que no se com es diuen en català, potser rens? no se. També coyotes, un de dia, però molts al vespres prop de la carretera. Chipmunks, àligues i marmotes. Moose, que són alces, molt xulos i raros de veure. I un ós! És el puntet aquest que es veu a la foto del mig.

Tot genial. Com us podeu imaginar tenim més fotos :), si les voleu veure totes, cliqueu aquí o al link de dalt del blog per anar al nostre àlbum.

drapdecuina ha dit...

osti nena, quina canya. l'altre dia feien per la tele un documental sobre els óssos del parc, era impresionant, es veu que durant un temps van utilitzar el parc de deixalleria i els óssos es van acostumar a menjar d'allà, i no s'esforçaven en caçar ni res, i que després quan van treure tota la merda, van morir molts i quasi la lien...
ha de ser una passada aixó, i ho del vol, quin cague tu!

Laia ha dit...

Sí, quan acampes al parc et fan posar totes les coses en unes caixes especials anti-ossos perquè no les puguin obrir. Totes les papereres i contenidors també són adaptats anti-ossos. I està prohibit deixar cap tipus de menjar al cotxe, sobretot a la nit. Quan vas als visitor centers sempre tenen la típica foto del cotxe fet pols perquè un ós l'ha obert per agafar el menjar.
És una mica rollo Yogui robant la cesta de emparedados en realitat. La gent ho compleix bastant perquè ningú es vol trobar ossos voltant per les cabanes m'imagino. Tot un món, jeje.